IREB partnership

The SOPHISTs and the IREB - International Requirements Engineering Board have a long history. As a founding member, our senior SOPHIST Chris Rupp provided "birth assistance", so to speak, and even today many other SOPHISTs are very involved in the IREB.
Especially in the area of CPRE certification, this partnership is particularly visible.
We carry the seal "Recognized Training Provider" (here our recognition certificate 2023). However, we are particularly proud of our "Platinum Partner" seal.

 

TISAX®: your data is safe with us!

SOPHIST is TISAX® (Trusted Information Security Assessment Exchange) audited and therefore authorized to process data with high security. You can rely on the fact that SOPHIST

  • ensures and continuously improves information security
  • assesses and deals with risks
  • processes highly sensitive data at a high level of security

The scope ID and assessment ID for the ENX portal are S090NN and A50L90-3, respectively.
Note: TISAX and TISAX results are not intended for the general public.
About TISAX®.

TISAX® is the new standard for information security in the automotive sector since 2017.

TISAX stands for Trusted Information Security Assessment Exchange. In German: confidential exchange of information security assessments. TISAX is a standard for information security from the ENX Association and was introduced to standardize information security assessments in the automotive sector and to provide information about the information security level of automotive manufacturers and suppliers centrally. A recognized seal enables quality assurance, standardization and common recognition of audit results.

The regulations of the TISAX® audit catalog are derived from the proven and well-known standard DIN EN ISO/IEC 27001 for information security management systems and extended to include specific aspects of the automotive industry.

 

Customer opinions and project reports

SOPHISTs Project Reports

Consulting is always an individual process. Feel free to read our sector-specific project reports to get a concrete impression of how we have guided our customers to success. All the reports used herein are taken from real life and authentic.

 

Customer Feedback

The feedback of our customers is really important regarding the professional, methodical and personal development of our consultants on a continual basis. All of our training participants are asked to submit their personal feedback online. May we also ask you to pass on your comments (German-language)?

We recommend to use the filter to get the most suitable Project Reports or Customer Feedback.
Or just feel free and click through all of them. Have Fun.

Inhalt
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Unterstützung bei der  Anforderungserstellung auf Feature-Ebene - Vom Konzept zur erfolgreichen IT-Pitch-Vorbereitung

SOPHIST unterstützte ein Unternehmen in der Pharmaindustrie bei der Vorbereitung der Informationen für Pitches, die als Grundlage für die Entscheidung dienten, ob IT-Vorhaben umgesetzt werden.

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Toolevaluierung für ein Projektportfoliomanagement-Tool

Im Zentrum stand dabei die Ermittlung sowie Dokumentation der Requirements sowie die Bewertung unter-schiedlicher Tools hinsichtlich des Erfül-lungsgrad der definierten Anforderungen.

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Schulungsreihe für Business Analysten und Product Owner, sowohl mit CPRE-FL Zertifikat als auch kundenspezifischen eigenen Inhalten

In  der agilen Transformation unseres Kunden haben wir geholfen, den internen Business Analysten das geeignete HAndwerkszeug mitzugeben.

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Unterstützung bei der Toolevaluierung für ein Requirements-Management-Tool

Die Aufgabe von SOPHIST war es die Vorbereitung für eine Marktanfrage durch den Kunden zu unterstützen und mit vorzubereiten.

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Wasserfall in der Hardware und Scrum in der Software 

Optimierung des Requirements-Engineering-Prozesses mit anschließender Erstellung einer kundenspezifischen Schulungsreihe.

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Durchführung einer kundenspezifischen Schulungsreihe aufgrund von Kapazitätenmangel auf der Seite des Kunden

Unser Kunde ist ein Premiumhersteller im Bereich Automotive. Bei diesem sollte im Rahmen einer Neugestaltung des System Engineering Prozesses auch die neue Vorge-hensweise im Requirements Engineering geschult werden mit einer, vom Kunden eigens erstellten, Trainingsreihe.

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Andreas Brönner
Leiter Betriebsorganisation - Zentrales Anforderungsmanagement, Nürnberger Versicherung

CPRE Foundation Level Trainings: 
"Die IREB-Zertifizierungsschulung für den Foundation-Level wurde in Corona-Zeiten hervorragend Remote unterstützt. Mittlerweile in Präsenz ist das ein nochmal viel angenehmeres Arbeiten. Zertifizierungslehrplan und individuelle Wünsche für unsere Inhouse-Schulungen hat Joachim Halmen super in Einklang gebracht. Eine tolle Zusammenarbeit."

Erstellung einer Systemarchitektur für Viessmann

Bei dem Projekt ging es um die initiale Erstellung eines Systemarchitekturmodells in SysML aller Steuergeräte des Kunden und ihrer Zuordnung zu den jeweiligen Produktfamilien, in denen sie verwendet werden.

 

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Bernd Rekla
Test Engineer, Automotive Business Unit, Mentor Graphics (Deutschland) GmbH

Requirements-Engineering und -Managment - 7. Auflage 
"Dieses Buch ist jeden Cent wert und ich habe sehr viel Freude daran."

André Starke
Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung - Bayern

Online/Remote Training: "Hallo Herr Günther,
ihr Kurs war sehr professionell, informativ und kurzweilig. Vielen Dank für die vielen fundierten Informationen und Anregungen. Hoffentlich kommen wir am LDBV auch in den Genuss weitere Workshops mit Ihnen durchzuführen."

Marie Endres
queo GmbH

Online/Remote Training: "Die einhellige Meinung der Teilnehmer war, dass wir einen eventuellen zweiten Workshop unbedingt wieder mit Ihnen durchführen würden. Hat großen Spaß gemacht und Sie haben immer schnell auf jede Frage eine plausible Antwort gefunden. Wirklich top!"

Valdet Murtaj

Michael Bezold hat den Kurs sehr gut moderiert und ausgeführt. Er war bestens vorbereitet. Pädagogisch wie auch fachlich war alles perfekt.

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If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

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                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



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